Instax - tipy, triky

2016/09/11

Zdravím vás,
po publikování minulého článku mi přišel od jedné z vás email s tím, jestli bych nechtěla udělat článek o tom, jak zacházet s polaroidem, nějaké mé vychytávky a vše kolem. Myslím, že to je skvělý nápad. Sama jsem ještě před tím, než jsem si polaroid koupila, pátrala po tom, jak se s ním zachází, jak je to s ostřením, bleskem, atd. 
Já vlastním Instax mini 8s od Fujifilm. Cena se pohybuje od 2000 do 2500kč. Doporučuji si nekupovat bílý. Obecně Fujifilm má víc typů polaroidů, ale tenhle se mi líbil nejvíce. Kromě toho tyhle foťáky dělá ještě Polaroid, ale ty už jsou většinou cenově někde jinde. 
Nezapomeň ! 
Už se mi párkrát stalo, že jsem instax zapla a zmačkla spoušť a zapomněla nastavit světlo. Pokaždé, když instax zapnete se vám na objektivu objeví světýlko a podle toho pootočíte čočkou. Když na to zapomenete, tak se vám fotka nevybarví nebo bude naopak moc tmavá. Zajímavá je funkce high-key, která by se měla používat hlavně uvnitř a má za úkol fotku rozjasnit. 
Blesk
Nikde nepsalo jestli jde u instaxu blesk vypnout. Bohužel nejde. Někde jsem našla, že když ho nechcete stačí ho něčím přelepit. Zkusila jsem to a moc to nedopadlo, na fotce nejde skoro nic vidět a to bylo v místnosti normální světlo (horní fotka). 
Taky nedoporučuji fotit ve velké tmě velkou skupinu lidí (dolní fotka). Čím větší skupina, tím dál si musíte odstoupit aby jste všechny zabrali a blesk už tak daleko nedosáhne. Pro porovnání vidíte fotku vedle, kterou jsem nefotila z takové dálky a podařila se hezky.
Ostření
Instax ostří automaticky od 60cm. Nevyplatí se fotit moc z blízka. Zkoušela jsem vyfotit kočku a opravdu není zaostřená. Celkově vidím zaostřování jako jeden velký mínus. Všechny fotky vypadají jako nedoostřené, ale to je asi to kouzlo polaroidů.
Když chcete po někom aby vás vyfotil
Lidé tento přístroj většinou neznají a tak se jim co nejvíce snažte vysvětlit, co mají udělat. My jsme si chtěli udělat fotku před zámkem v Lednici. Paní byla moc ochotná a všechno si nechala ukázat. Na poprvé si to jen tak cvakla, když jsem ještě ani nebyla na místě a prohlásila, že to bylo jen zkušební. Tak jsem ji tedy poprosila ať to zmáčkne ještě jednou a to se zase hýbala. Takže dvě fotky pryč a ani jedná použitelná. 
Dvojitá fotka
Velkou nevýhodou je, že fotku nemáte v online podobně a tak jí nemůžete sdílet na internetu. Skvělým nápadem je dvojitá fotka, kdy vyfotíte polaroid na místě, kde jste ho fotili. 
Album, filmy
Filmy byly to, proč jsem nad instaxem váhala. Jeden film má 10 snímků a normálně stojí necelých 300kč, což je poměrně hodně. Objednala jsem si je z Ebay, 100 snímků za 400kč, perfektní !
Na polaroidové fotky jde koupit i speciální alba, třeba ve fotolabu. Já jsem si ale pořídila sešit, do kterého fotky lepím a můžu i něco připisovat nebo přidávat nálepky. 

12 komentářů

  1. Skvělé tipy! :) Já jsem dřív tenhle foťáček chtěla moc, ale celkem jsem se bála toho, že by pak výsledné fotky nebyly podle mých představ a byly by to jen vyhozené peníze.. Každopádně se mi ale samotná myšlenka líbí pořád a doufám, že si jednou tenhle foťáček taky pořídím :)

    AXE Giveaway | Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Ani jsem nevěděla, že na eBayi se dají sehnat výhodněji! Takže díky za tip! Super článek, já mam Polaroid 600 a 8 filmů stojí 500 Kč, nehoráznost... :D

    Nikola Mills

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna včera jsem s ním měla premiéru :D Přítel si ho vypůjčil od jeho sestry a fotili jsme jak diví :D Památkou nám jsou nádherné snímky, které, alespoň pro mě osobně, mají větší kouzlo, než fotka v digitální podobě třeba v telefonu. Jinak díky za tip na ten Ebay, hned máme jasno o dárku na Vánoce ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Instax si plánujem kúpiť :) super tipy!
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  5. Mám doma úplně stejný a taky kupuju náplně na ebay, vadí mi na něm jenom to, že na sluníčku jsou ty fotky až moc světlý:)
    EVA HEARTS LIFE

    OdpovědětVymazat
  6. Také jsem si chtěla polaroid pořídit, ale ještě jsem se k tomu nedostala. Dost mě odrazovala právě cena filmů, ale za tu cenu z ebay? Super! :) Díky za tip :)
    Právě včera jsem objevila další foťák, který bych chtěla mít ve své sbírce. Jmenuje se Lomo Diana Baby, fotí také do čtvercového formátu a je nejvíc nejroztomilejší! :)

    OdpovědětVymazat
  7. mna by zaujimalo či sa tam nejake farby dokupuju doplňaju? alebo koľko tych kartičiek na fotky sa tam zmestí? .. velmi sa mi páčil že to hned urobí fotku ale ked si to tak opísala trochu som to prehodnotila a asi by som ho už nechcela kedže to nie je take jednoduche sním:)

    OdpovědětVymazat
  8. jeziis to je tak bozi! Mne se to tak hrozne libi, ale vzdycky si reknu, dalsi kram, dalsi starost, dalsi penize.
    Je to krasna vzpominka, ale asi bych byla jak blazen a fotila vse na polaroid, fotak a jeste mobil:D

    OdpovědětVymazat
  9. Super článok! :) Fotky sú krásne :)) A typy sú užitočné :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  10. tieto Instax foťáčiky sú super :) aj ja by som taký chcela :D

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, chtěla jsem se zeptat na to kde si přesně sehnala těch 100 fotek za 400Kč nikde to bohužel nemohu najít mohla bys mi prosím poslat odkaz? ��

    OdpovědětVymazat
  12. Takže když vyfotím fotku ve tmě, tak to bude focené automaticky s bleskem?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Vždy se na otázky snažím odpovídat, jestli se odpovědi nedočkáte, pište na aagakozlowska@gmail.com. ♥

INSTAGRAM @agaandaga1

© Aga and Aga. Design by Fearne.