Blogování - aneb život blogerky

2014/01/06

(tenhle článek bude o tom, jak to mezi blogerkama chodí, jaké je to psát blog, kolik to zabere času, aj.)

Řekla jsem si, že když na blogu najdu 500 čtenářů, řeknu to našim. 
Jenže, to uteklo hrozně rychle a já si myslela, že budu připravená, bohužel asi ne. Vlastně ani nevím, proč to rodičům nechci říct, často doma něco fotím, mám na foťáků různé fotky a vůbec nejhorší to je, když mi průměrně jednou týdně chodí nějaký balíček, někdy si je objednávám sama, ale v polovině případů mi chodí vzhledem k spolupráci a to se pak blbě vysvětluje. Nevím, co by na blogosféru řekli, určitě by mi to nějak nazakázali, bylo by jim to nějak tak jedno, ale ten pocit, že by blog četli, je fakt divnej ! 

























  (teď mluvím k těm, kteří blog nikdy nevedli)
Jak si vlastně představujete, že tohle všechno funguje ? 
Asi to není tak, jak si myslíte. Blogování je tak nějak běh na dlouhou trať. YouTube je něco jiného, oběr uživatelů, tam je jednodušší a existují reklamy a postranní sloupky. Nic z toho blogger nemá. O to těžší to mají začínající blogeři, protože získát nějaké pravidelné čtenáře na začátku je téměř nemožné. 



















Jsou tady i chvilky, kdy nemáte čas, chuť ani inspiraci něco psát, ale cítíte za sebe nějakou zodpovědnost a já osobně nesnáším pocit, kdy třeba týden nic nepřidám a počet zobrazení klesá, takže se to ihned snažím napravit. 























všechno je naplánováno :D 

Jsou tady i světlé chvilky, kdy vám někdo napíše ke článku krásný komentář, pošle motivační email a nebo vám přijde balíček s oblečením. 


VAŠE OTÁZKY 
Kolik hodin denně strávíš na blogu ? 
Kdybych spočítala i to, kdy se dívám na články jiných, čtu si komentáře, sleduju videa, tak to vychází na necelou hodinku denně, ale to jen když mám čas. Jsou dny, kdy se na blogger nepodívám vůbec. 

Jak důležitý je pro tebe blog ? 
Hodně, ale není to nejdůležitější. Jestli si mám vybrat mezi děláním něco do školy a psaním na blog, vyberu si školu, protože to je opravdu důležitější, ale blog taky nezahazuji ! 

Říkáš si někdy, že tohle je nepublikovatelné ze vzhledu na tvé okolí ? 
Teď už ne, kdysi mě to celkem trápilo, že všichni kolem o blogu vědí. Teď to neřeším a vím, že někteří to berou a jiní zase ne. Myslím si, že kdyby o tom, že bloguju nevěděli známí, psala bych tady více detailů, s kým jsem kde byla a tak, ale když si pomyslím, že všechno tohle čte možná Agátin děda je to divný, fakt divný

Jaké jsou + a - blogování ? 
+                                   - 

poznáte nové blogy, tudíž nové lidi, začnete si s nima psát                  zabírá to hodně času 

každý může blogovat a psát si blog, o čem chce                               čtenáři jsou vybíraví 

máte spousty fotek, tudiž památek                                                 je těžké se prosadit

s popularitou blogu stoupají i nabídky ke spolupráci       nepříjemné anonymní komentáře na blogu 

je to prostě zábava, kolem vás se točí komunita se stejnými zájmy a názory jako vy !                    
Jak dlouho trvá příprava jednoho článku ? 
Záleží o jaký článek se jedná. 
Nejkratší dobu trvají asi outfity, což když nepočítám focení, ale jen nahrání do počítače, třízení fotek, úprava, napsání textu, nahrání na blogger a publikování, tak to celé zabere asi hodinku. 
Naopak nejdéle trvají články jako třeba tenhleten nebo třeba i ten, který čtete. Jsou to články, které si většinou vymýšlím sama a na jiných blozích je nenajdete, proto musím vymyslet, jak to celé bude vypadat, nafotit fotky a všechno to sepsat. Takové články zaberou bez přestávek cca 3 hodiny. 


SPONZORO Většina čtenářů si myslí, že ...
tohle všechno blogerky/ři dělají jen pro sponzoring a že se z toho vlastně živí. Blbost ! Tady u nás se tím živit nedá, samozřejmě existují eshopy, které sponzorují fashion blogy. Funguje to tak, že si bloger vybere oblečení, které pak nosí a ukazuje ho na blogu.Trvá to celkem dlouho, než si vás nějaká firma všimne, takže se blog nevyplácí psát jen proto. 























Na choies najdete fakt supr čupr kousky za fajn cenu, koukněte hlavně na svetr a šortky :) 

ombre svetr zde (je ve slevě) 
Bart šortky zde (skvělá cena) 
tričko s oblohou zde 
mikča s tygrem zde

19 komentářů

  1. Veľmi pekný článok :)) O mojom blogu vedia v mojom okolí asi všetci aj rodina a nejako to nerieším a naozaj je ťažké presadiť sa :/

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo nikdy mě nenapadlo o svém blogování takhle "do hloubky" přemýšlet, díky za fajn článek :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pekný článok, asi zo všetkým súhlasím. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hezký článek :) Koukám, že se musím polepšit v plánování :) Můj blog je z větší části naprosto spontánní, takže píšu, když mě něco napadne :) www.jankafj.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Máme to úplně stejně. Rodiče o mém blogu neví, mamce jsem už trochu i naznačovala, že někde něco píšu, kvůli těch balíčků co mi chodí.A ani nikdo z okolí asi o tom neví. Myslím, že tady v mém okolí to moc lidí neuznává. No ale co, jsem ráda že mám blog :) :D Taky souhlasím s tím, že díky blogu mám plno fotek a tím pádem i památek. Moc pěkně sepsaný článek :)
    http://katerinazuzanakova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Hm,no já nevím,když týden nenapíšu a návštěvnost klesá, tak mi to ani nevadí a blog nepíšu jen proto, aby mi domů chodily balíčky a abych byla jedna z nejlepších..) Ale našim bych o tom asi taky jen tak neřekla, to by bylo divný.

    OdpovědětVymazat
  7. krásný článek,pěkně jsi všechno vystihla :)) potěšilo mě že to máme podobně s rodiči a přáteli co se týče blogování :D :)

    OdpovědětVymazat
  8. super článek :) dlouho mi trvalo než si mě někdo všiml.Zatím mě sleduje asi 21 lidí :) doufám že jich bude víc :)

    http://michaelahajdova.blogspot.cz/
    http://lifeby-michaelahajdova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Super článok :) niektorý ľudia si myslia že sa mi len tak zo dňa na deň pozbieraju čitatelia a že písať o niečom originálnom.je ľahké :)) tento článok všetko o blogovani pekné zhrnul

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný článek:)

    http://olhospit.blogspot.cz/
    Zkus se prosím podívat zčínám:)

    OdpovědětVymazat
  11. Super článek, je fakt, že mít vždycky originální a inspirativní články dá zabrat. Moje rodiče o blogu ví a někdy je to trochu divný, ale zase se jim líbí a tak..no :D já si myslím, že to svým rodičům klidně říct můžeš :D já teda články tak dlouho nepíšu nebo o tom aspoň nevím, ale je fakt, že když to má být propracovanej článek, tak to prostě trvá :)

    OdpovědětVymazat
  12. Já jsem s blogováním teprve začala, ale občas mám prostě takový pocit, že můj blog je méněcenný, že se stejně nikdy nevyrovnám takovým těm lepším blogerkám. Ale blog si píšu jen pro radost a píšu tam to, co mě baví. :) Je to pro mě jediná možnost, jak se vypsat, takže jsem ráda, že jsem tenhle krok k založení blogu udělala:)
    lovely-pinkk.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  13. pěkný článek,myslím,že jsi mi i pomohla:) mám blog asi od září s kamarádkou a nejdřív to bylo dobrý,přidávaly jsme a tak,ale tedka to nějak upadlo a opravdu není ten čas a i ta nápln..ovšem ta nápln se ke mě znovu dostává a musím si taky začít plánovat články,hlavně se naučit fotit na stativ :D ale je to stejně divný,nejsem vůbec zvyklá stát na ulici před postaveným fotakem a kolem chodí lidi..no to bude úkol na velke prázdniny :D ale děkuji moc za inspirativní článek! :))

    OdpovědětVymazat
  14. nechceš mi půjčit svoje rodiče? já se děsím dne, kdy to naši zjistí, ale nikdo jiný s tím problém nemá, dokonce mě čtou i mamky mých kamarádek:D pár holek jsem přemluvila k blogování (mít kámošku se stejným koníčkem musí být super), ale vydržely max. měsíc, prostě nezvládaly ten nízký počet čtenářů:D ale hrozně super článek a s blogem si to dotáhla dost daleko:)

    OdpovědětVymazat
  15. Skvělý článek!:)) Jako vždycky. Vždycky mě tak nějako nahodíš do tý blogovací nálady s tvýma článkama:):))

    OdpovědětVymazat
  16. Ja mám blog rok a všetko to nejako viazne, mám pocit, že sa nikam neposúvam a neviem prečo to tak je. Poznám veľa blogeriek ktoré majú blog 1 rok 500+ odoberateľov a veľa rôzych sponzorov, ale ja mám 44 odoberateľov a jedného sponzora. Jasné, že to nerobím len pre to, baví ma písať a chcem byť spisovateľka, ale to všetko je skvelý bonus! A podpora. Rodičom som o blogu nehovorila veľmi nikdy, ale prišlo na to. Mamina ma podporuje, ale to čítanie článkov je dosť nooo nepríjemné. Niekedy chodím fotiť s tatinom, trapas :D.

    OdpovědětVymazat
  17. Skvělý článek! O mém blogu ví jen mé nejlepší kamarádky. Rodičům to ani neplánuju říct, už tak cokoliv dělám co mě baví, mi říkaji ať toho nechám, nemá to cenu, ať raději umyju nádobí:/ Ale já se nevzdám ničeho co mě baví, protože pro mě to má obrovskou cenu:)

    http://sunstreetmonidesign.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj, tvůj look byl zařazen do výběru Nejlepší looky 2013. Gratulujeme!
    Budu ráda, když se mi ozves na marketa.trpisovska@domodi.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Vždy se na otázky snažím odpovídat, jestli se odpovědi nedočkáte, pište na aagakozlowska@gmail.com. ♥

INSTAGRAM @agaandaga1

© Aga and Aga. Design by Fearne.